9001120012 |
Llegir i escriure a educació infantil i a cicle inicial (I i II) |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
3/12/2020 - 17/6/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
L'any passat vam començar un curs d'acompanyament de la pràctica docent "Llegir i escriure a l'educació infantil i cicle inicial" que va haver-se d'acabar inesperadament de manera virtual. Ara plantegem aquest curs virtual com una continuïtat del curs passat (i hi integrarem tant les persones que vulguin tornar-s'hi a inscriure com les que vulguin fer-lo per primer cop) per seguir aprofundint en comprendre els processos d'aprenentatge de lectura i escriptura dels infants per poder-los acompanyar de la millor manera possible. Sabem que aquest acompanyament pren un camí o altre en funció d'allò que el mestre pensa que és llegir i escriure bé i en funció del que pensa sobre com aprenen els infants.
Partirem de l'anàlisi de les activitats que els participants al curs duen a terme a les seves escoles, per tal de compartir idees, inquietuds i fonamentar els reptes que planteja el dia a dia escolar.
|
| |
Objectius |
Desenvolupar estratègies de reconceptualització de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura des del punt de vista socioconstructivista per adequar cada vegada més les pràctiques a les concepcions científiques.
Crear harmonia entre les diferents activitats que es desenvolupen al llarg del dia a l’escola relacionades amb l’aprendre a llegir i a escriure.
Aprofundir en la interacció mestre-alumnes per tal de garantir un aprenentatge de qualitat que acompanyi el procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura i al mateix temps fomenti l’autonomia de l’aprenent.
|
| |
Continguts |
La perspectiva constructivista de l'aprenentatge i la crisi dels mètodes tradicionals per ensenyar a llegir i a escriure.
Què és llegir? Etapes del procés lector.
Què és escriure? Etapes del descobriment del principi alfabètic.
La interacció i l’acompanyament com a font d'aprenentatge.
Les dificultats d’aquest aprenentatge.
|
| |
Avaluació |
S'espera que els participants:
Col·laborin activament en els debats i dinàmiques plantejades a les sessions .
Exposin experiències de situacions d'ensenyament i aprenentatge documentades (fotos, filmacions, produccions infants) al grup per a ser analitzades.
Elaborin una reflexió escrita fonamentada sobre la seva experiència docent en ensenyar a llegir i a escriure.
|
| |
Requisits de certificació |
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
A més de l'assistència al 80% de les hores de connexió sincrònica, per tenir dret al certificat caldrà la superació del 100% de les tasques plantejades.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|